Nederland: 1 week to go!

27 januari 2018 - Eext, Nederland

Met nog één week te gaan, leek het me een mooi moment om mijn eerste officiële en ook meteen mijn laatste in Nederland geschreven reisverhaal online te zetten. Ik zit hier nu met een kopje thee op mijn vertrouwde plekje aan de keukentafel bij paps en mams achter mijn laptopje te typen... Alsof ik helemaal niet in een emotionele rollercoaster zit, 's avonds al last begin te krijgen van slapeloze woelmomenten en op de gekste momenten plotseling in huilen uitbarst. Ik heb de ervaringsverhalen echt wel gelezen van te voren, over die slapeloze nachten en emotionele laatste weken, maar toch is het heel bizar nu ik er midden in zit. Deze laatste weken ben ik voornamelijk bezig met alles wat er hier nog speelt en wat ik hier achter laat in plaats van mij te verheugen op deze onwijs te gekke reis waar ik het als klein meisje al over had. Maar dan heb ik mijn ooms en tantes die uit jaren reiservaring spreken en me voorhouden dat dit helemaal normaal is en dit iedereen overkomt. Het is toch ook best wel fijn, al die traveladdicted vrienden en familie om me heen. Alhoewel.. af en toe.. Zoals Olga dan zegt: 'Het is net als bij bevallen.. Iedereen gaat zijn eigen verhalen vertellen, terwijl jij nog moet.' Ik heb heel veel aan alle adviezen, de tips, de waarschuwingen en de verhalen gehad, maar vanaf volgende week begint dus echt mijn eigen 'bevalling'.

Naast die huilbuien en verwarde momenten ben ik gelijkertijd toch ook wel heel erg aan het genieten. Vorige week had ik mijn afscheidsfeest en iedereen die er was heeft me zeker weten zien stralen want wat heb ik genoten. Die hele dag had ik mijn oude vertrouwde pretbekkie en was ik zo gelukkig. Dit heb ik denk ik wel 20x verteld (met een biertje op 's avonds misschien nog wel vaker).. Maar man, wat heb ik een leuke familie en vrienden. Dan begin je je toch af te vragen waarom je zo nodig een jaar weg moet (grapjeeeee).

Vanochtend afscheid genomen van Pake en Beppe, vanavond het afscheidsfeest van Jeske, morgen afscheid van een beste vriend, dinsdag afscheid van familie, woensdag afscheid van de oppaskids, donderdag afscheid van vriendinnen. Afscheid, afscheid, afscheid, en laat mij daar nou even net niet zo goed in zijn. Maar ik zeg jullie: Ik ga intens genieten van deze week. Ik ga lachen, gieren, brullen, ik ga huilen, nee wat zeg ik; ik ga keihard janken, veel uiteten, kletsen, knuffelen en heeel veel tijd doorbrengen met jullie allen die het mij zo moeilijk maken om daadwerkelijk te vertrekken!

En dan wanneer ik zondag in het vliegtuig zit: Tijd om los te laten!

Backpacking

1. Pake Johannes:
    27 januari 2018
    Dit is een mooi en duidelijk 'begin' van je reisverslag.
    Wij wensen jou en Jeske een fijne, leerzame reis toe en mettertijd een behouden terugkomst . !
  2. Gerdie:
    27 januari 2018
    Lieve Sanne! Ik wens je een supermooie en inspirerende reis toe met heel veel bijzondere momentjes, die je allemaal in "je rugzak" kan stoppen! Ik hoor graag je verhalen! Groetjes Gerdie Vloothuis.
  3. Johan en Ellie:
    29 januari 2018
    Fijn dat je een blog bent gestart en logisch dat al dat afscheid nemen er in hakt. Bedenk maar dat je over een week al zo druk bezig bent met reizen dat je alleen nog maar vooruit kijt naar wat je 'morgen' gaat doen.
    Veel plezier en vergeet ons niet.
  4. Willemien:
    29 januari 2018
    Heb je alles al gezegd en geschreven. Zoals we al bellend zeiden: als je eenmaal in het vliegtuig zit kun je je aandacht pas richten op 'wat komen gaat'. Zo gaat het mij steeds weer, hoe vaak ik ook wegga, en nu jou ook dus. Ik denk aan je!
  5. Myrthe:
    Lieve Sanne,

Ik wens jou heel veel plezier, uiteraard gaan we jou ook missen maar vooral ga lekker genieten meid 😘.
    Misschien zien we jou met de wintersport wel weer.

We denken aan jou❤
  6. Dicky:
    1 februari 2018
    Lieve Sanne hele mooie reis en groeten aan de fam in Sulawesi
    En pas goed op je zelf heeeel veel knuffels van oma Kiki
  7. Ina:
    4 februari 2018
    Hoi Sanne,
    Ik wens je een geweldige reis toe, met veel mooie ervaringen en natuurlijk dat je weer heelhuids thuiskomt!
    Liefs Ina